Hjem, sygehus, hospice ?

Denne aften sætter fokus på de lindrende behandlinger der kan tilbydes døende, hvad enten døden foregår i hjemmet, på sygehuset eller på hospice.

En række frivillige organisationer er gået sammen om en foredragsrække der strækker sig over fire aftener i efteråret 2017 omhandlende de store, vanskelige og ofte tabubelagte temaer – Ved livets afslutning.

Det er selvsagt ikke muligt for alle at bestemme, hvor man vil dø. Onsdag d. 4. oktober vil hospicesygeplejerske Annemette Bach, Hospice Søndergård og overlæge Torben Stjernbjerg, Slagelse Sygehus tale om de lindrende behandlinger, der kan tilbydes døende, hvad enten døden foregår i hjemmet, på sygehuset eller på hospice.

Alle foredrag afholdes på Slagelse Bibliotek, Stenstuegade 3, 4200 Slagelse fra kl. 19 til kl. 21.30.

▪ Det er gratis at deltage, men tilmelding er påkrævet til hvert foredrag.
Tilmelding til Frivilligcenter Slagelse kan ske fra 1. august på info@frivillig-slagelse.dk eller tlf. 51 40 90 73 ▪

Det er muligt at deltage i hele foredragsrækken eller i udvalgte foredrag.
Foredragsrækken forløber således:
▪ Onsdag den 6. september – Foredragsrække – Ved livets afslutning: Arveregler og testamente
▪ Onsdag den 4. oktober – Foredragsrække – Ved livets afslutning: Hjem, sygehus, hospice?
▪ Torsdag den 9. november – Foredragsrække -Ved livets afslutning: Organdonation & obduktion
▪ Tirsdag den 5. december – Foredragsrække – Ved livets afslutning: Bisættelse / begravelse?

Arrangører: Diabetesforeningen, FAKS Slagelse, Arbejdsskadeforeningen AVS, Flex Team Slagelse, Gigtforeningen, Hjerteforeningen Slagelse, Kræftens Bekæmpelse og Røde Kors Slagelse i samarbejde med Frivilligcenter Slagelse.

♦️ BEMÆRK! Tilmelding kun gyldig ved henvendelse til Frivilligcenter Slagelse og gælder ikke ved tilmelding på Facebook ♦️