Bisættelse/begravelse ?

Denne aften handler om valget mellem bisættelse og begravelse.

En række frivillige organisationer er gået sammen om en foredragsrække der strækker sig over fire aftener i efteråret 2017 omhandlende de store, vanskelige og ofte tabubelagte temaer – Ved livets afslutning.

Det sidste foredrag, tirsdag d. 5. december omhandler både konkret og kærlig opbyggelig viden om valget – bisættelse eller begravelse? Hvordan foregår det, og hvordan udtrykker jeg – Min sidste vilje? Kan man skabe en kærlig afslutning for de pårørende, når sygdom og sorg fylder det hele? Aftenen afholdes med sygehuspræst Bente Viuf og bedemand Gertrud Bang.

Alle foredrag afholdes på Slagelse Bibliotek, Stenstuegade 3, 4200 Slagelse fra kl. 19 til kl. 21.30.

▪ Det er gratis at deltage, men tilmelding er påkrævet til hvert foredrag.
Tilmelding til Frivilligcenter Slagelse kan ske fra 1. august på info@frivillig-slagelse.dk eller tlf. 51 40 90 73 ▪

Det er muligt at deltage i hele foredragsrækken eller i udvalgte foredrag.
Foredragsrækken forløber således:
▪ Onsdag den 6. september – Foredragsrække – Ved livets afslutning: Arveregler og testamente
▪ Onsdag den 4. oktober – Foredragsrække – Ved livets afslutning: Hjem, sygehus, hospice?
▪ Torsdag den 9. november – Foredragsrække -Ved livets afslutning: Organdonation & obduktion
▪ Tirsdag den 5. december – Foredragsrække – Ved livets afslutning: Bisættelse / begravelse?

Arrangører: Diabetesforeningen, FAKS Slagelse, Arbejdsskadeforeningen AVS, Flex Team Slagelse, Gigtforeningen, Hjerteforeningen Slagelse, Kræftens Bekæmpelse og Røde Kors Slagelse i samarbejde med Frivilligcenter Slagelse.

Foredragsrækken gennemføres med støtte fra:

– BRAND AF 1848 FOND
– Trelleborg Fonden
– Rema 1000
– Nordea-fonden

BEMÆRK! Tilmelding kun gyldig ved henvendelse til Frivilligcenter Slagelse og gælder ikke ved tilmelding her på Facebook