Håber det bedste, også for de sygemeldte

Slagelse Jobcenter har åbenbart interne problemer, til skade for samarbejde og deres arbejdsmiljø.

Dette vil desværre i værste fald også kunne komme de sygemeldte til skade som har brug for hjælp fra Jobcentret og gerne fra en medarbejder med psykisk overskud – samtidigt må jeg også advarer mod at de ansatte på Jobcentret også selv kan ende som sygemeldte borgere der har brug for Jobcentret, hvis ikke Ledelsen og de ansatte snarest muligt for løst de interne problemer.

Det er rigtigt ærgerligt at Ledelsen ikke har magtet det gode lederskab, for selve sagsbehandlingen var begyndt at blive bedre og nu kan man frygte at den positive udvikling stopper til skade for de ansatte og ikke mindst til skade for de sygemeldte og arbejdsskadede borger.

Byrådspolitikerne bør nok overveje om personalenormeringen er den rigtige, der kommer hele tiden lovændringer af betydning for det arbejde som Jobcentret skal udfører, sagsbehandlerne skal hele tiden bruge tid på kontrolarbejde, på indlæring af ændringer og kontakt med borgerne, jeg tror de ansatte har viljen men ikke tiden til det gode sagsbehandlerarbejde.

Kurt A. Nissen formand for Arbejdsskadeforeningen AVS.