Har fredag oplevet at min telefon ringede flere gange, familie og venner samt medlemmer af foreningen, som gerne giver sig tilkende med nr. eller navn, gør at man kan glæde sig til samtalen, eller sukke dybt og tage sig sammen og gennemfører den alligevel.

3 gange stod der Ukendt, men da jeg er nysgerrig tog jeg telefonen og det viste sig at være en sagsbehandler fra Slagelse Jobcenter, men vi fik en god snak. Lidt efter var det Ukendt igen og selvfølgelig tog jeg telefonen for det kunne jo være Jobcentret igen, men nej det var en pågående avissælger som ikke forstod et høfligt Nej Tak, sørme om ikke den Ukendte ringede igen og igen var det Slagelse Jobcenter.

Hvis jeg nu ikke havde nået at tage telefonen da den ukendte ringede, så havde jeg ikke kunne ringe tilbage for at hører om hvad det drejer sig om.

Hvorfor beskytter Slagelse kommune og hermed også Slagelse Jobcenter sig bag det upersonlige ”Ukendt” hvorfor ”tør” de ikke stå frem med nr. og vedgå at det er kommunen der ringer, andre kommuner f.eks. Ringsted og Sorø kan godt vise nr.

Bedrageri afdelingen i Slagelse kommune kan få tlf. med taletidskort, så kan eventuelle bedragere ikke se at det er kommunen der vil tjekke om borgeren har rent mel i posen.

2 kommunalpolitikere fra byrådet har vist denne sag interesse, tak til Helle Jakobsen fra Venstre og Thomas Clausen fra Enhedslisten.

Jeg som ikke har noget i klemme hos kommune, vil gerne kunne se hvem der ringer – måske er jeg lige ude og gå en dejlig tur med mine børnebørn og så vil jeg ikke snakke med kommunen, men meget gerne ringe tilbage, snarest muligt.

Kurt A. Nissen

Formand for Arbejdsskadeforeningen AVS