Hanne Mortensen fylder 70 år d. 18. maj og hvis nogen fortjener at blive fejret er det Hanne, det er utallige mennesker hun har hjulpet igennem sit arbejde som Socialformidler i Slagelse og Hashøj kommuner – Hanne var ikke i tvivl om at folk skulle havde det de havde krav på af hjælp fra kommunen, denne holdning førte Hanne helt naturligt over i Arbejdsskadeforeningen AVS, her forsatte hun med at hjælpe folk men nu frivilligt og ulønnet, Hanne var medlem af bestyrelsen i AVS og aktiv på landsplan via Landsforeningen For Arbejdsskadede LFA – Hanne var ikke altid tilfreds med den socialpolitik som skiftende regeringer førte, derfor var hun også aktiv politisk, hvilket politikerne i Beskæftigelsesudvalget i Folketinget fik at hører da hun med klar røst fortalte politikerne hvordan de skulle ændre loven til gavn for de arbejdsskadede Veteraner som havde været i krig for deres arbejdsgiver som var den Danske Stat det var i 2010 men der gik desværre lang tid før politikerne forstod budskabet.

Hanne var også aktiv lokalt i Slagelse kommune og specielt ang. hvordan Slagelse Jobcenter behandlede de syge og de arbejdsskadede – Hanne var ALTID grundigheden selv og det var de fleste sagsbehandlere og lokalpolitikere godt klar over, så Hanne blev altid taget alvorligt men desværre fik hun ikke altid ret.

Jeg har som tidligere formand for Arbejdsskadeforeningen AVS haft et rigtigt godt og livligt samarbejde med Hanne, man kunne altid regne med at Hanne sagde sin mening og stod ved den, vi var ikke altid enige men det lærte jeg meget af og har på vegne af AVS meget at sige Hanne Tak for.

Tillykke med de 70 år ønskes du af AVS og mig personligt da jeg betragter dig som en god kammerat.

På vegne af AVS

Kurt A. Nissen (tidligere formand for AVS)