Persondatapolitik

Persondatapolitik for Arbejdsskadeforeningen AVS

Arbejdsskadeforeningen AVS er som dataansvarlig forpligtet til at beskytte dine personoplysninger, når du indmelder dig som medlem i foreningen og vi tilstræber, at du føler dig tryg ved behandling af dine personoplysninger. Arbejdsskadeforeningen AVS behandler personoplysninger om dig i henhold til denne persondatapolitik og gældende lovgivning. De oplysninger som Arbejdsskadeforeningen AVS måtte komme i besiddelse af, deles ikke med andre.

Brug af foreningens hjemmeside

Du kan tilgå www.Arbejdsskadeforeningen.dk uden at oplyse os om dine persondata.
Ved udfyldelse af kontaktformular, gemmer vi din henvendelse så længe vi er i dialog.

Indsamling af oplysninger om medlemmer

Når du tilmelder dig som medlem af Arbejdsskadeforeningen AVS indsamles en række oplysninger om dig for at kunne administrere dit medlemskab. Ligeledes bruges dine oplysninger for at kunne besvare konkrete henvendelser fra dig, for at kunne gøre dig opmærksom på arrangementer og relevante orienteringer om lovgivning m.m.

I denne forbindelse indsamler Arbejdsskadeforeningen AVS alene nødvendige oplysninger om dig, som for eksempel navn, adresse, fødselsdato, telefonnummer og emailadresse.

Dine personlige oplysninger behandles og gemmes kun, såfremt du frivilligt har oplyst dem, for eksempel ved udfyldelse af tilmeldingsblanket.

Hvordan beskytter Arbejdsskadeforeningen AVS dine personoplysninger?

Arbejdsskadeforeningen har tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre, at dine oplysninger ikke hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Vores sikkerhedsprocedurer og -processer bliver løbende revideret for at sikre rimelige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. I praksis er det ikke muligt at etablere 100 % sikkerhed, og Arbejdsskadeforeningen AVS kan derfor ikke garantere, at oplysningerne er fuldstændig beskyttet mod nogen, som forsætligt forsøger at omgå vores sikkerhedsforanstaltninger for at få adgang til oplysningerne.

Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

Hvilke rettigheder har du?

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som Arbejdsskadeforeningen AVS behandler om dig, kan du rette henvendelse til foreningen. Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger foreningen behandler om dig. Hvis det viser sig, at disse oplysninger er urigtige eller vildledende, har du ret til at anmode Arbejdsskadeforeningen AVS om at rette, blokere eller slette disse oplysninger. Derudover kan du til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for yderligere behandling.

Hvor længe opbevarer Arbejdsskadeforeningen AVS dine personoplysninger?

Hos Arbejdsskadeforeningen AVS gemmes dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at kunne levere de services, tjenester og ydelser, som du har bedt om, så længe det er nødvendigt for et berettiget formål (såsom administration af dit medlemskab). Normalt vil data blive gemt indtil medlemskabet ophører.